Tajemný hrad vs Karak vs Farao

Tajemný hrad (ADC Blackfire, 2-4 hráči, od 330 Kč)
Karak (Albi, 2-5 hráčů, 570 Kč)
Farao (Dino Toys, 2-6 hráčů, 430 Kč)

Srovnávání her ve stylu Tohle je lepší než tohle je cesta do pekel. Ale – tyhle tři hry jsou pro mě prostě stejná cílovka. Hry pro kluky, kde jde zažít dobrodružství, bojuje se s nepřízní osudu a jen ten nejlepší dojde do cíle. Hry, kde ale nejde úplně jen o ten výsledek, kde jde o ten zážitek, dobrodružství.
Berte tohle srovnání tedy prosím jako můj, ryze subjektivní názor.
Taky dodám, že Tajemný hrad máme od jara, hráli jsme odhadem 50krát. Karak nemáme, hráli jsme 4krát na různých akcích a snad ho donese Ježíšek. Farao máme asi měsíc, hráli jsme tak 10krát. Klukům je 7 a 4,5 a jsou zkušení hráči.

Tajemný hrad
 Recenze tady http://deskovkyprotribratry.blogspot.com/2018/04/tajemny-hrad-pocet-hracu-2-4-hraci-vek.html
Ze tří her je určitě nejjednodušší, super úvod do tématu. Taky pro menší děti nabádá k úpravě pravidel, vedoucí k kratší herní době – takže klidně zvládnete partii za 10 minut, což vydrží i tříleťák. Plná partie je pak cca kolem půl hodiny. Co se mi hodně líbí, je herní plán z puzzle – krásně drží, nikam se to neposouvá, v případě, že nejmenší hráči jsou zrovna na druhé straně dá se klidně celý otočit. Puzzle navíc děti milují (aspoň moje). Taky se mi líbí slepé chodby. Asi nemám nic, co se mi nelíbí, kluci říkají, že je škoda, že tam nejsou hezčí figurky. Jedničkovi vadí, že se tam nedají pořídít lepší zbraně. Proto chce Karak.

Karak

Recenzi si vygooglete (my ji nemáme a nechci nikomu nadržovat)
Co do složitosti číslo dvě. Téma jako Tajemný hrad, ale další prvky – hlavně zbraně, které vám pomáhají v boji. Různé svitky. Speciální vlastnosti postav, na které je třeba nezapomínat, každá postava má svoje. Hra je co do herních komponent vymazlená, ale já tu mám dost ale. Může vás (hodně) zaříznout náhoda (prostě nenarazíte na slabé příšery, jen na silné a truhly, nepadnou vám kostky, takže zatímco ostatní se už docela zlepšili, vy jste zranění, k uzdravovací fontáně daleko, zbraně žádný). Speciální schopnosti postav je potřeba (zvlášť u menších dětí) hlídat, to je taktika, kterou ještě úplně nedávají. Hrací plán mě někdo dost s... štve. Prostě kartičky, ale jakmile se po nich chodí tak se pořád někam sunou. Na stole dost k vzteku. Kletba, která vás může zbavit speciální schopnosti – vysloveně škodící věc, s klukama se zatím moc neosvědčila. Dvakrát ze čtyř her se nám stalo, že drak (který ukončuje hru) ne a ne přijít, přiznám se, že pak už se to dost táhlo (co do počtu pokladů již bylo rozhodnuto a jen se čekalo, hra trvala určitě kolem 45 minut). Klukům se ale líbí zbraně. Moc. Já hru původně nechtěla (malý přínos oproti Hradu), ale nakonec přinese Ježíšek. Myslím, že bude lepší s tím, že budou kluci větší a lépe budou využívat speciální schopnosti.

Farao
Trochu jiné téma – prohledáváte pyramidu, neškodí vám nepřátelé, ale různé pasti. Nebojuje se, ale nástrahy můžete překonat pomocí předmětů.
Určitě nejsložitější z dané trojice. Ale taky nejvíc hráčská. Nejméně vás může zaříznout náhoda – ano, pořád hraje hodně roli, ale všechny předměty jsou dostupné všem, můžete získat i něco, co už objevil kolega. Takže ani to, že má někdo větší štěstí při průzkumu neznamená, že vyhraje. Je super, že můžete kombinovat předměty k průchodu různých chodeb, přemýšlet, který předmět použít. Dává vám to pocit, že to není jen bloudění podle toho, jak hra chce. Dá se škodit, ale jen tak maličko, takže je tahle interakce příjemná. K čemu tady osobně mám výhrady je provedení – hlavně absence přehledových desek pro všechny. I velkou pyramidu zvládnete těsně nad půl hodiny, takže i menší děti vydrží se soustředit.


Takže kterou. Nevím.
Záleží, jak velké a zkušené hráče máte. I pokud pořídíte všechny určitě najdou využití. Jsem vám pomohla, co? :D

Pokud ještě nejste u nás na facebooku přidejte se tady https://www.facebook.com/groups/1982266462041583/ , přidáváme i další zajímavé tipy :) 
Najít nás můžete i na instragramu www.instagram.com/bratritri


Článek neprošel kontrolou pravopisu, pokud jste našli hrubky, buď je přejděte nebo mi o nich napište, opravím je :D

Komentáře

  1. Tak mne pomohol. karak nemame,ale zato som si mohla porovnat svoje skusenosti s ostatnými dvomi.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat