Fantastic Park (ADC Blackfire)

Fantastic park

Počet hráčů: 2-4 hráči
Věk: Podle krabice od 8 let, určitě zvládnou mladší, zkušení hráči od 4 let
Cena: od 440 Kč
Příprava: 2 minuty
Doba hry: do 30 minut
Na český trh uvedl ADC Blackfire

Když jsem Fantastic park viděla poprvé, říkala jsem si, jo, to bude něco jako Kingdomino.
Když mi muž pustil video od Blackfire bylo tam zmíněno, že je to něco jako Carcassonne. Říkala jsem si, jo, dobrý.

Takže prosím vás. Není to jako Kingdomino, s Kingdominem to má společný jen tvar herních kartiček. Není to ani jako Carcassonne, s tím to má společné maximálně to, že něco stavíte.

Ve Fantastic parku se snažíte vybudovat co největší a nejlepší zoologickou, ovšem s ne úplně standartními zvířaty. K dispozici máte 4 druhy (barvy) zvířat. Hra se hraje na předem určený počet kol, nepřímo úměrný počtu hráčů (tzn. čím méně hráčů tím více kol). V každém kole máte k dispozici 4-5 kartiček (opět podle počtu hráčů, většinou 4), které vypadají jako kartičky na domino. Na každé polovině je jedno zvíře, zvířata mohou být stejná či se lišit. Vaším cílem je v každém kole získat co nejvíce bodů - nejprve stavíte a pak bodujete.
Stavíte jednoduše tak, že kartičky, které máte skryté, přikládáte k již postavené zoo. Přikládat můžete libovolně, nehraje se na domino princip, tzn. nově přiložená kartička nemusí nijak souviset s tou vedle. Přikládat můžete buď do základní vrstvy (na stůl) nebo je možné kartičku položit již přes postavené výběhy a překrýt tak původní zvířata (zde platí pravidlo že nově položená kartička musí ležet přes dvě různé kartičky, takže nejde jen stavět komínek, a musí ležet vodorovně - pokud jsou někde dvě a někde 3 vrstvy nemůžete položit jednu kartičku přes).
Jakmile vám zbude v ruce jen jeden dílek dojde k bodování a to právě podle dílku, který vám zůstal v ruce. Ta zvířata, která máte na zbylém dílku vám v tuto chvíli přinesou body - tolik bodů kolik má jejich největší výběh (lidskou řečí - zbyde mi kartička s modrým a žlutým zvířetem - spočítám největší modrou a žlutou plochu a za tu si přičtu body). A - hlavně - pokud jsem jediný kdo boduje tu danou barvu násobím získané body za tuto barvu dvěma.

Hra má tedy několik rovin. Musím si - ideálně na začátku každého kola - rozmyslet pomocí které kartičky v ruce budu bodovat (to je krok kdy já většinou selžu... ehm...). Pak se musím snažit rozšířit tu danou plochu, aby bodů bylo dost (u toho ale stále myslím na to, že mi kartička kterou chci bodovat musí zbýt v ruce, že...). Zároveň ale sleduji protihráče - musím se přeci pokusit zmenšit to za co dostanou body oni a ještě se snažit abych já byla jediná kdo použije červenou v tomhle kole, protože dvojnásobek bodů, že jo...

Hra se dá - podle nálady hráčů - hrát vlastně v několika módech. Pokud hrajeme s dvojkou většinou
stavíme spíše do šířky - tzn. moc si cíleně neškodíme. Spíše se snažíme odhadovat co zrovna bude bodovat protihráč a hrát na zdvojnásobování bodů. Pokud hrajeme jen v dospělých můžeme přitvrdit a škodit na plno - rozdělovat území, ničit již vybudované. To pak bude bavit hlavně starší děti. A pokud vlastníte úplné mrně může si na kartičky zatím zvykat a hrát obyčejné domino.
Hra nás baví ve všech počtech hráčů, ve dvou je samozřejmě jednodušší sledovat co má ten druhý v úmyslu.

Fantastic park je za mě super jednoduchá rychlovka, která nás hlavně a především učí sledovat co hrají ostatní, co je asi jejich záměr a podle toho přizpůsobit herní taktiku. A to se hodí trénovat i s těmi nejmenšími hráči a ani pro zkušené matadory to není triviální (jak ukazuje můj případ - z odehraných asi 18 partií jsem ani jednou nevyhrála, tohle mi prostě nejde)




Krátké video jak hrajeme najdete tady https://youtu.be/K5YPK-p9uM4



Pokud ještě nejste u nás na facebooku přidejte se tady https://www.facebook.com/groups/1982266462041583/ , přidáváme i další zajímavé tipy :) 

Článek neprošel kontrolou pravopisu, pokud jste našli hrubky buď je přejděte nebo mi o nich napište, opravím je :D

Komentáře